Станіслав ([info]stanislav_ab) wrote,

Знову помилка у заголовку (тепер 5-й канал)

Чому не фінансується українська армія?



Інформація для українських журналістів - вона фінансується. Інше питання у якому обсязі. Але у заголовку помилка, типова депресивна помилка, деструктивна помилка.

ПС. Копія у [info]warondepression

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    Your IP address will be recorded 

  • 35 comments

[info]prosector

February 5 2007, 21:24:10 UTC 5 years ago

ЗМІ мабуть продовжують вважати, що якщо заголовки більш драматичні, люди більше зацікавляться (іф іт блідз, іт лідз, іншими словами). а глядачі потихеньку до цього привчаються і починають менше звертати уваги на несенсаційні заголовки. замкнене коло, млін.

[info]stanislav_ab

February 5 2007, 22:56:52 UTC 5 years ago

Привчитися до такого значить деградувати. Ми маємо діяти проти цього. Для початку долучайтеся до [info]

[info]stanislav_ab

February 5 2007, 23:00:07 UTC 5 years ago

... Це навіть не if it bleeds... тут немає "м’яса", це саме чиста депресія. Звісно непрофесіоналізм також.

[info]stanislav_ab

February 5 2007, 23:22:40 UTC 5 years ago

Чого я тут лише не розумію, чому я, професійний електронщик маю цим займатися ? Чи немає у нас журналістських спілок, якогось журналістського моніторингу?

[info]prosector

February 6 2007, 00:49:20 UTC 5 years ago

1. словами радянської пісні, "если не я то кто же, кто же, если не я?". бо не байдужий.
2. можна спитати у п. Ласкавого, припускаю. дотепер він вже мав з журналістами поспілкуватися достатньо, щоби зав"язати контакти, які може щось і поворушать.
3. зараз спитаємо у oliva_oliva, чи є хтось, хто займається моніторинґом.

[info]othersideofwind

February 6 2007, 09:06:44 UTC 5 years ago

Сорі, але який моніторинг ви маєте на увазі?...
Насправді в укр.журналістиці всього одна проблема на сьогодні - бум видань і фантастичний дефіцит кадрів.
Новачків треба вчити. Але на то немає часу, бо треба ж випускати номери/новини/програми. Із випускниками журфаку ще гірше - їх треба ПЕРЕВЧАТИ.
В журналістиці зараз купа нових облич - людей зелених зовсім. Не то шо без фахового досвіду, без життєвого взагалі.
Крім того, хто їх вчитиме і чому, коли Яневський - люди ніби-то з досвідом і "всьо такоє" формулуює для опитування питання так, що ним же підштовхує людей до дуже конкретної відповіді.
Так шо проблема системна.
Боремося як можемо.
У нас в редакції прийшли до системи інтернів. Люди мінімум півроку мають з нуля вчитися журналістиці, допомагаючи штатним журналістам і виконуючи найпростіші завдання по пошуку інформації і т.ін.
Двох-трьох вже перевели в штат. Дехто зразу "відпадає". Особливо ті, хто хоче всьо (бути звіздою) і зразу.
Сподіваюся відповіла:)))

[info]stanislav_ab

February 6 2007, 14:39:42 UTC 5 years ago

Щодо моніторингку, ось я спробував http://community.livejournal.com/warondepression/1867.html#cutid1

[info]othersideofwind

February 6 2007, 15:08:08 UTC 5 years ago

Ага, тепер ясно про що йшлося.
Ні, такого ніхто не проводить. Принаймі я не чула.
У нас в журналі такая внутрішня "самоустановка" - ми позитивне видання. Тобто якраз те, що Ви говорите - навіть в описі негативного має бути якийсь позитив. Однак важко буває цього дотримуватися...
Ось, наприклад, я написала репортаж про те, як через дурість уряду в гніє зерно і терплять збитки всі - від трейдерів до фермероів. А урядовець на це реагує ось так: http://www.korrespondent.net/main/178084/ Звідки тут виколупати позитиву?:(((

До того ж у нас ще й загальна традиція така народна - поплакатися як нам гірко-тяжко.
На 1+1 вже кілька років виходить програма Ольги Герасим"юк. Груба імітація Шоу Опри. Ви просто подивіться заради цікавості одну Герасим"ючки і одну Опри. Підряд. Просто задля порівняння.
У Опри просто випирає позитив - є проблема і є людина яка проблему поборола. Вони обговорюють це, жартують, показують всій країні, що це можна побороти.
У Герасим"ючки всю програму (вибачайте) сльозі-соплі-ридання. Сама ведуча напівтрагічнім голосом з надривом причитає "і вам було тяжко? так? аяяяй...". І вся країна дивиться і ридає, і думає "слава богу в мене ще не найгірше життя" (ну, типу, в мене згоріла хата, то хай і в сусіда хоч корова здохне).

Не знаю, чи це менталітет. Чи просто має вимерти покоління рабів-нитиків.

[info]stanislav_ab

February 6 2007, 15:26:11 UTC 5 years ago

Так, у Герасимюк плачучий голос, але справа не в цьому. Я не про оптимізм і не про песимізм, я наголошую, що українські новини, тексти, розмови - депресивні. Тобто: неконструктивні (Опра не скаже "Ви ж знаєте, як у нас робиться", "беззаконня" і т.п. безадресні і тому неконструктивні звинувачення), а Герасимюк скаже. Президент США, ПМ Канади, ПМ Ізраїлю або Росії не скаже "міністерство живе з фальшивим паспортом" тому що ця фраза... руйнує, лякає і дезорієнтує, вона безглузда. Справа не лише в настрої, хоча і в настрої також.

[info]othersideofwind

February 6 2007, 16:03:56 UTC 5 years ago

Так. Абсолютно згодна. Але це бачать тільки ті, хто давиться на це іззовні.
Якось керівник українського бюро ВВС на запитання її колег-журналістів, чому ВВС про Україну показує тільки погане, резонно відповіла: "Сорі, але ми у ваших інформаційних потоках нічого іншого не бачимо. Я би із задоволенням зробила сюжет про щось хороше, але підкажіть мені про що. Я тут тільки пів-року, а ви тут живете і краще знаєте, що б ви хотіли показати іншим про себе".
З іншого боку найбільшу популярність мають програми про кримінал, програми типу Герасим"ючкиної, і тупі серіали. Відповідно в них більш дорога реклама, а це більш вигідно з т.з. бізнесу. Якшо якесь медіа на це не зважає, то будьте впевнені, що це медіа - не бізнес. А якщо медіа - не бізнес, то...... В Україні взагалі по пальцях можна порахувати медіа, які є бізнесом, а не кишеньковим тамагочі.
Хоча, звичайно, на жаль, Україна (українські медіа) є, як каже Мартін Нанн, найкращим спеціалістом із винесення брудної білизни на люди.

Взагалі це комплексна проблема. Важко отак однозначно знайти її першопричину і швидкие її рішення.....

[info]prosector

February 6 2007, 16:45:58 UTC 5 years ago

першопричина усього бардака - першородний гріх :) боротися треба як з наслідками (симптомами), з яких ниття та інший неконструктив з боку інших людей є одним (до чого тут першородний гріх? до того, що ниття означає, що людина піддається на провокативні мислевіруси "краще не буде", "ти нічого не можеш змінити", "Бог про вас не дбає та/або не може нічого зробити з існуючим бардаком" і т.п.), так і з причиною, але з причиною - то вже внутрішнє передусім (напр., поборення власної ліні та спрямування зусиль на боротьбу з бардаком). гадаю, що стосовно як симптомів, так і першопричини швидкого рішення нема. :) але всю клопітку роботу попереду можна легше зробити в разі співпраці тих, хто усвідомлює проблему і хоче щось зробити, щоб виправити бардак. добре, "хто винуватий" визначили, тепер конкретно "що робити" по ЗМІ:) чи можеш перерахувати ЗМІ, які працюють як серйозний бізнес (тобі видніше зсередини)? чи можеш перерахувати ЗМІ (включно з твоїм), які мають внутрішнє позитивне спрямування і які би розмістили інфо про позитивні речі? це для початку.

[info]othersideofwind

February 8 2007, 20:21:17 UTC 5 years ago

Ну ти і питання ставиш...
ЗМІ як бізнес це ті, які не мають жодного (навіть гіпотетичного стосунку) до будь-кого, хто причетний до політики.
Не впевнена, що такого добра багато набереться. Все так взаємопов"язано, шо біс його розбере. От все життя думаєш, що видання в усіх відношеннях правильне, а потім тобі як пояснять хто там кому ким приходиться.... Тому не беруся тобі відповісти.
До того ж, навіть якщо видання дійсно створене як бізнес, то не факт, що в нього менеджмент мізки має адекватні... Маю реальні приклади, але сорі, тільки на кухні при зустрічі поки що можу таке розказувати... Скажу ще одне. Знаю одне видання, яке свій "серйозий статус" хоче зараз міняти на "таблоїд".

Щодо позитиву. У нас самих не завжди виходить дотримуватися власної установки "ми - позитивне(оптимістичне) видання". Але скажу тобі відверто - позитивна інформація в ЗМІ навіть серед самих ЗМІ вважається в Україні апріорі заказухою - "ага, бруду не налили, під дих не дали, козлом не назвали, значить це проплачена стаття". Пам"ятаю історію коли ми брали інтерв"ю в Ахметова (2002 рік). До нас відтоді стійко приклеїлася характеристика шо ми "с привєтом": і грошей/подарунків в Рената не взяли, і в статті не розмазали па стєнкє. Таке собі інтерв"ю з елементами репортажу "шо бачу-то співаю". Профайл про людину. Може хто й писав би більше позитиву, але може боїться "а колеги подумають, що продався"... Не знаю. Складна тема. Дуже неоднозначна. Немає відповіді "так"/"ні" чи "чорне"/"біле"...

[info]stanislav_ab

February 6 2007, 17:07:20 UTC 5 years ago

Я зараз шукаю рішення. Думаю створити інформарміційний сайт, який буде фільтрувати депресивні новини з України, тобто там будуть гарні новини. Сподіваюся він стане популярним.

[info]othersideofwind

February 8 2007, 20:22:18 UTC 5 years ago

як зробите, покличете?:) Я першим читачем буду!

[info]prosector

5 years ago

[info]prosector

February 6 2007, 16:49:58 UTC 5 years ago

можливо, виходячи із специфіки українського сьогодення, позитивом було би щось на кшталт "фермери задовбалися чекати, пішли й начистили рило (без)відповідальній особі, яка робить всяку фігню" (або хоча би просто зібралися докупи і подали в суд на особи/установи, які прийняли закони/інші документи, які спричинили фермерам збитки"? а потім "фермери виграли"? он майдан.орг.уа час від часу дає такий позитив...

[info]stanislav_ab

February 6 2007, 17:09:01 UTC 5 years ago

Позитивом було б вже те, що робить канал 24. Тобто там є і кримінал, але немає плачу, що "беззаконня і бєспрєдєл". Те, що Ви кажете, це "конструктив", це теж потрібно :-)

[info]stanislav_ab

February 6 2007, 17:48:47 UTC 5 years ago

>можливо, виходячи із специфіки українського сьогодення...

Я наголошую - ніякої "специфіки сьогодення" в Україні немає! Це важливо зрозуміти. Ви хочете знати про глибокі, серйозні проблеми канадійського суспільства? Їх є у мене. Але ніхто в Канаді не скаже про "специфіку сьогодення", це життя, яке триває як в Україні так і в Канаді. Просто рівень розвитку певних суспільних інституцій різний, ріень бізнес інтегпації, ріень технологій. Але він різний всюди, десь більше, десь менше. Україна - частина глобального світу і глобальних процесів, навіть якщо українці цього (інформаційно) не відчувають. Тому, ІМХО, не слід робити "знижку на специфіку".

[info]prosector

February 8 2007, 23:36:13 UTC 5 years ago

пояснення про суть "специфіки" (що це не значить "знижка стандартів") вже написав у наступному дописі. :)

[info]othersideofwind

February 8 2007, 09:07:41 UTC 5 years ago

ой, фермери в нас ще не скоро до цього доростуть...:(

[info]othersideofwind

February 6 2007, 10:39:09 UTC 5 years ago

До речі про кадри....
Он Кіпіані у "Фокус" вже навіть через жж кадри шукає (http://vaxo.livejournal.com/58453.html).
Дожилися...

[info]othersideofwind

February 8 2007, 09:09:24 UTC 5 years ago

ви питали про аналіз...
ось його вам:)
http://www.telekritika.kiev.ua/articles/129/0/7753
але здається це "разова акція"...
хоча, може на телекритиці ще знайдете.

[info]prosector

February 6 2007, 01:00:01 UTC 5 years ago

вже.

[info]othersideofwind

February 6 2007, 16:07:22 UTC 5 years ago

ЗМІ бачать які заголовки краще продаються.......
Якщо, звичайно, ЗМІ працює як бізнес, для якого важливі доходи від продажу і реклами, і тиражів.

[info]stanislav_ab

February 6 2007, 20:57:48 UTC 5 years ago

ЗМІ повинні мати, якщо не культурні обмеження то професійні. Критика - так, депресія - ні.

[info]othersideofwind

February 7 2007, 08:59:12 UTC 5 years ago

згодна...
шо тут же скажеш
Create an Account
Forgot your login or password?
Facebook Twitter More login options
English • Español • Deutsch • Русский…